Kek Coklat Kukus I Steamed Chocolate Cake

author Arlida Abdullah   4 month ago
293,747 views

1,856 Like   209 Dislike

Sirap Bandung | Milky Rose Slice Cake Recipe

Kek span Sirap Bandung 4 telur 1/4 cawan gula kastor 1 sk ovalete 1 cawan tepung gandum 1 sk baking powder 1/4 cawan susu pekat 2 sb sirap ros double lion 1/4 cawan mentega cair Sirap bandung curd 1/2 cawan susu segar 1/4 cawan susu pekat 1 sb tepung jagung 1 sb sirap ros double lion Cream cheese frosting 150 g cream cheese 1/2 cawan gula aising 1 sb jus lemon 1/2 sk vanila 100 g mentega suhu bilik

Kek coklat simple sgt

Resepi Kek Coklat Ni resepi kompom jadi: Coklat kek simple melampau **Fiddys Bakery** Bahan2: 1 cawan serbuk koko 1 cawan gule halus (bukan icing sugar tau) 1 1/2 cawan tepung gandum 3 biji telor ayam 1 tin susu pekat manis 1 cawan minyak masak belum goreng apa2 nk lagi sedap minyak mazola. 1 sudu teh baking soda 1 sudu teh baking powder 1 cawan air panas Cara2nye: Bubuh seme bahan2 tadi kecuali minyak.. kacau bagi rata dan sebati.. pastu last baru masuk minyak.. kacau rata.. tuang dlm acuan yg dah bubuh kertas kek tu.. Bakor api bawah je..suhu 150°celcius selama 60 minit.. bile dah naik bau dr oven korang.. try le cucuk..kat tengah kek tu. Kalau tak cair..tapi ade macam melekat2 sikit kira dah ok..masak.. sejukkan.. pastu ko makan ler...

牛油蛋糕~糖油搅拌法 Butter Cake Kek Mentega

Ingredients: 250g salted butter (有盐奶油) 230g caster sugar (细砂糖) 5 eggs(鸡蛋) 230g plain flour (普通面粉或低筋面粉) 1/2 tsp baking powder (发粉) 50g milk (牛奶) 1/2 tsp vanilla extract (香草精) Bake at 180°C for 45 minutes 7” baking tin Nicolai Heidlas Music - Drive https://www.youtube.com/watch?v=hXN-SY9HgA0

ஓவன் இல்லாமல் வெண்ணிலா கேக் வீட்டில் செய்வது எப்படி??/No Ove...

Milo Mini Kek Kukus I Steamed Mini Milo Cakes

Milo Mini Kek Kukus I Steamed Mini Milo Cakes Soul Groove by Audionautix is licensed under a Creative Commons Attribution licence (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) Artist: http://audionautix.com/

Kek Coklat Kukus

BAHAN-BAHAN :

1 cawan serbuk koko

1 cawan gula pasir

1 cawan susu cair

1 cawan minyak masak

1/2 cawan susu pekat manis

1 1/4 cawan tepung gandum

1tsp baking powder

1 tsp soda bicarbonate

3 biji telur

1 tsp perasa vanilla (tak nak tak apa)

CARA-CARA :

campur koko, gula, susu cair, susu manis dan minyak ke dalam periuk dan masak sebentar atas api kecil sehingga semua larut. tepung,soda dan baking powder diayak satu. telur dipukul kembang bersama dengan perasa vanilla dan dicampur dengan campuran koko tadi.gaul rata dan campur tepung sedikit demi sedikit. gaul sebati dan tuang dalam acuan dan jangan sampai penuh sebab nanti adunan naik.tutup acuan dengan aluminium foil agar tidak masuk wap.kukus selama 1 jam baru angkat dan sejukkan.

CARA-CARA MEMBUAT KRIM COKLAT :

- 1/2 cawan susu pekat manis

- 1/2 serbuk koko

- 1 sudu minyak masak

gaul semua bahan ini sehingga rata kemudian masak sebentar dia atas api yg sederhana kecil sehingga sebati..SELAMAT MENCUBA !!

Comments for video: